torsdag 26 oktober 2017

Inköp Oktober

I går kom lönen in på kontot och då var det också dags att göra månadens inköp av nya aktier. Börsen, eller i alla fall många av de aktier som jag äger, har varit ganska sur de senaste dagarna så jag fick lite mer aktier för pengarna än jag räknat med.

Nilörngruppen

Mina tidigare aktier i Nilörngruppen köpte jag när de stod i 43 kr och det visade sig vara en bra affär. Sedan dess har priset varit uppe och vänt på 110 kr, men nu, efter bl.a. en rapport som marknaden inte gillade så handlas aktien på 75 kr. Jag tycker inte att rapporten var så dålig och att nergången känns lite överdriven så jag valde att fylla på med ett antal aktier till.

Swedbank

Även Swedbank levererade en ok rapport men gick ner en del eftersom marknaden är orolig för den svenska bostadsmarknad. Jag passade på att köpa lite aktier till ett lägre pris och Swedbank är nu mitt näst största innehav.

Ocean Yield

Jag fyllde även på lite mer Ocean Yield eftersom den fina direktavkastningen lockar.

Boston Pizza Royalties Income Fund

Det var över ett år sedan jag köpte något i Boston Pizza och priset ligger ungefär på samma nivå som då. Bolaget ger mig utdelningar varje månad och det vill jag ha mer av, så jag köpte lite mer.

Skanska

Jag fortsatte även med mina köp av Skanska. Det är inga stora poster jag köper varje gång men totalt så börjar antalet aktier i Skanska nu närma sig mitt mål.


Köpen ökar min årliga utdelning med 1516 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar