onsdag 2 augusti 2017

Rapport Juli

Ännu en månad är över och det känns som tiden har gått extra snabbt de senaste veckorna. Den största anledningen är att jag har haft semester och gjort en massa roliga saker istället för att jobba. Ledigheten har gett mig en massa motivation till att försöka nå mitt mål och sluta jobba så att jag kan ha semester på heltid.

Inkomster: 30 143 kr
Utgifter: 9 857 kr

Lönen var på samma nivå som vanligt men nästa månad blir det lite mer eftersom semesterersättningen betalas ut.

Utgifterna var ungefär som förra månaden trots att jag haft semester. Jag har gjort av med lite extra pengar under ledigheten men alla inköp har gjorts med mitt Mastercard så det syns inte förrän nästa månad när räkningen kommer.

Utdelningar: 3 717 kr

Juli är ingen bra utdelningsmånad för mig men det kommer ändå in lite pengar på kontot. Jag fick 67 % mer i juli än under samma månad förra året.

Totalt förde jag över 20 000 kr till Avanza under juli. Värdet på portföljen minskade med 2.32 % under månaden om man inte räknar med utdelningar och nya insättningar. Totalt var portföljen värd 1 684 000 kr vid månadsskiftet vilket är nästan samma som förra månaden.

Extra Inkomster: 781 kr

Det blev lite högre extra inkomster denna månaden jämfört med tidigare. Jag hoppas att det fortsätter öka under hösten så att jag har någon chans att nå mitt mål på 12 000 kr för året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar