fredag 2 juni 2017

Rapport Maj

Ännu en månad är över och här följer en liten summering av Maj. Det kändes som om månaden gick extra snabbt trots att inget särskilt spännande har hänt och den mesta av tiden har spenderats på jobbet.

Inkomster: 42 288 kr
Utgifter: 8 844 kr

Lönen var mycket större än vanligt och de extra pengarna berodde på att jag fick ett antal sparade semesterdagar utbetalt som pengar. Som jag skrivit om innan så räknar jag med att detta var ett engångsfall, och jag kommer att använda mina semesterdagar i framtiden, för det var alldeles för mycket pengar som försvann i skatt.

I April var utgifterna över 10 000 kr strecket men under Maj så är jag tillbaka på låga nivåer. Mitt mål när jag summerar året är att mina genomsnittliga månadsutgifter ska vara under 10 000 kr.

Utdelningar: 14 761 kr

Maj var ännu en bra utdelningsmånad och jag fick in 90 % mer än samma månad förra året. Nu är dock festen över och den kommande tiden så trillar det in några tusenlappar varje månad.

Totalt förde jag över 30 000 kr till Avanza under Maj. Värdet på portföljen ökade med 1.54 % under månaden om man inte räknar med utdelningar och nya insättningar. Totalt var portföljen värd 1 701 000 kr vid månadsskiftet.

Extra Inkomster: 503 kr

De extra inkomsterna från webbsidor och bloggar ligger på ungefär samma nivåer som förut och det kan bli svårt att nå mitt mål för året.

2 kommentarer:

  1. Nästan 15 000 i utdelningar - det kan man kalla fest! En av de roligaste månaderna att summera antar jag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klagar inte:) Det är extra roligt när utdelningarna är högre än utgifterna. April var ännu bättre med över 18000 kr i utdelningar men nu dröjer det till nästa år innan jag kommer upp i liknande summor igen.

      Radera