torsdag 20 april 2017

Utdelningar och utdelningshöjning

Jag är tillbaka på jobbet efter påsken och som så många gånger tidigare så går tiden snabbt under ledigheten men på jobbet verkar tiden stå stilla. Delar av påsken spenderades hos mina föräldrar tillsammans med syskon och deras barn. Dessa barn verkar sprida alla möjliga farsoter för varje gång jag träffar dem så blir jag sjuk efteråt, så även denna gång.

Även om jag inte är så pigg så fortsätter portföljen att leverera utdelningar. Under förra och denna veckan har så har det trillat in 4716 kr från följande bolag:

NCC
Kesko
Fortum
W. P. Carey

Jag har ännu inte köpt något för utdelningarna och det får nog vänta till nästa vecka då lönen kommer.

Omega Healthcare Investors Inc (OHI) meddelande att de ökar utdelningen igen från $0.62 till $0.63. Detta var 19 kvartalet i rad som utdelningen höjdes. Jag vill gärna öka mitt innehav i bolaget men priset på aktien har stigit den senaste tiden och så är dollarn fortsatt dyr.

2 kommentarer:

  1. Vilken otroligt fin utdelning som föregående månad presterade för dig. Stort grattis :)

    Tycket att din blogg är läsvärd och har lagt till den i min lista på bloggar som jag följer varje vecka.

    http://www.kronantillmiljonen.se/

    Lycka till med investeringarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du läser och kommenterar.

      Ja, utdelningarna har verkligen trillat in de senaste veckorna. Jag önskar att alla månader var som denna.

      Radera